transformatie op basis van feiten
Onze unieke aanpak
t² transparantie & transformatie opereert vanuit een andere kijk op het inzichtelijk maken van financiële ratio’s voor ondersteunende processen als IT, HR en F&A en hoe deze te transformeren naar “Best in Class”.

Wat betekent dit voor uw organisatie?
Als financieel bestuurder wilt u volledig inzicht in de kosten en risico’s binnen uw organisatie. Ondersteunende processen als IT, HR en F&A worden onderverdeeld in backoffice (1. noodzakelijke-, 2. niet onderscheidende) activiteiten en frontoffice (3. verrijkende-, 4. grensverleggende) activiteiten. Conform Benchmark is het grootste deel van de kosten toegewezen aan de back office activiteiten. t² transparantie & transformatie faciliteert in de groei van haar klanten door te realiseren besparingen in het backoffice aan te geven en die te herinvesteren in de frontoffice. Daarmee sluiten uw investeringen beter aan bij uw bedrijfsstrategie en verhoogt uw het onderscheidend vermogen van uw onderneming in de markt.

Ter verzilvering hiervan hebben wij de volgende fasen gedefinieerd:
  1. Financiële duidelijkheid en peergroep analyse: Wij brengen de direct toewijsbare kosten in kaart en vergelijken deze met de benchmark zodat een zuivere vergelijking met het gemiddelde uit uw sector mogelijk wordt.
  2. Schaduwkosten en Demand Management: Wij brengen de schaduwkosten en de vraag vanuit de organisatie in kaart waardoor een integraal overzicht over de kosten en diensten vraag ontstaat. Schaduwkosten zijn indicatoren van niet optimaal werkende processen in het bedrijf en het niet goed aansluiten van de diensten op de werkelijke vraag.
  3. Business case en scenario planning: Het doorgroeien van de klant naar een “Best in Class” situatie met daarbij de vaststelling van de financiële doelstellingen over transformatie assen als optimalisatie, centralisatie en externalisatie.
Voorbeeld rapportage
klik hier om voorbeeld rapportage te zien...
        
Volg Matrix Coaching op TwitterVolg Matrix Coaching op FacebookVolg Matrix Coaching op Linkedin